Preskoči na glavno vsebino

Najdragocenejše, najbolj krhko


Jezusova molitev na koncu zadnje večerje – recimo ji kar oporoka, glede na to, da gre za njegove tako rekoč zadnje besede – je namenjena njegovim učencem, ker je to njegova najpomembnejša zapuščina, ki jo je pustil na svetu, resnično, to niso nauki, čudeži, zapovedi, največ, kar je Kristus ustvaril na svetu in kar mu je najdragocenejše, je namreč skupnost učencev. »Sveti Oče, ohrani jih v svojem imenu, ki si mi ga dal, da bodo eno kakor midva.« (Jn 17,11) 

Krhek zaklad 

Verjamem, da ni pomembnejše stvari v vsem krščanstvu, kakor edinole ta, najpomembnejša svetinja, skupnost, izročena na milost in nemilost povsem drugačnemu svetu, filozofiji, ki išče lastno korist in udobje, ki se naslanja na sebičnost in preživetje. Zato je Jezus razumel, da je to tudi najbolj krhka stvar, ki jo pušča za seboj: »Izróčil sem jim tvojo besedo, svet pa jih je zasovražil, ker niso od sveta, kakor jaz nisem od sveta.« (Jn 17,14) Krhkost njegove skupnosti je v tem, da ta prebiva sredi sveta, ki skupnost sovraži in ker je njeno preživetje v odločitvi posameznikov, da bodo živeli drugače. 

Da je to izjemno težko, se lahko prepričamo iz prve roke, če pogledamo naše krščanske skupnosti, so to vse kaj drugega kot družina, v kateri drug drugega spoštujemo, varujemo in si pomagamo, se pogrešamo in komaj čakamo, da se spet srečamo, v kateri so-živimo življenja drug drugega. Bolj dajemo vtis, da smo slučajno iste veroizpovedi, da na enak način preživimo nedeljsko dopoldne, nič drugače, kakor če bi bili člani planinskega, balinarskega ali katerega koli drugega društva. Res, svet tako uničuje skupnost učencev, da jih prepriča, da drugega ne potrebujejo zares, da lahko skozi življenje najlažje pridejo sami, saj se jim tako ne bo treba posluževati ljubezni, ki je najtežja stvar naših skupnosti, odpuščanje, sprejemanje, spremljanje, opominjanje. 

Varuhi skupnosti 

Kristus je bil varuh te skupnosti, dokler je bil na svetu, je skrbel zanjo, jo zbiral, z njimi delil svoje življenje. Pred smrtjo to varstvo prepušča Očetu (Jn 12,12-13). Povejmo konkretno, da to pomeni, da to skupnost preprosto izroča, jo prepušča svojim učencem, z naročilom, naj bodo eno. In odslej je torej varuh te skupnosti Oče, ki to tudi ostane, dokler so v tej skupnosti njegovi sinovi in hčere – in zato bratje in sestre med seboj. To je tudi edina možnost, da krhka skupnost ostane. 

To je Jezusova prošnja: da bi bili njegovi učenci bratje in sestre. Nekoliko majave besede, vem, tudi obrabljeno že zvenijo, čeprav ne bi smele, zbuditi bi nas morale, nas spomniti, da smo vedno del istega telesa, saj »če en del trpi, trpijo z njim vsi deli, če je en del v časti, se z njim veselijo vsi,« (1 Kor 12,26) da smo – ne samo po izbiri – varuhi svojih skupnosti, najdragocenejšega in najkrhkejšega, kar imamo. Kot majceno življenje vsega sveta nam leži v dlaneh, kot dojenček, za katerega vemo, da ga moramo varovati.

(misel ob 7. velikonočni nedelji, leto B)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j