Preskoči na glavno vsebino

Srečni ljudje

Blagor ubogim v duhu, blagor krotkim, blagor žalostnim, blagor lačnim in žejnim pravice, blagor usmiljenim, blagor čistim v srcu, blagor miroljubnim, blagor njim, ki so zaradi pravice preganjani.

Jezusovi blagri govorijo o človekovi sreči. Toda ta merila, kaj pomeni biti srečen, so drugačna, kot bi pričakovali. Ker so našim idejam o tem, kaj pomeni biti srečen, popolnoma nasprotna.

A kakorkoli že si predstavljate srečo in pot do nje, je vendarle tako, da so uspeh, premoženje, denar, dosežki in uresničenje želja za srečo popolnoma nepomembni. Še več, kvečjemu nam celo branijo, da bi prišli do nje. Ker pač v življenje človeka prinašajo strah in odnašajo ljudi.

Za srečo so potrebne solze.

Ne vzemite tega stavka narobe. Ne govori o iskanju trpljenja, ampak o njegovem rezultatu. Za to gre. Sreča zahteva od človeka spremembo, obrat, spreobrnjenje. Pa ne kakšnih velikih dosežkov, niti ne kakšnih posebnih metod. Zahteva samo solze. Solze otroka, ki ne bo srečen, dokler se ne bo stisnil v očetovo naročje. Tako je. Solze potrebujemo samo zato, da bi bolje videli, kdo smo in za kaj smo ustvarjeni. Da bi potem prav hodili. Sam brez solza še nikdar nisem postal boljši. Še nikdar bližji človeku in Bogu. Še nikdar srečen. Kajti da človek razume, kaj pomeni biti srečen, mora najprej okusiti svojo revščino, svojo grešnost in nepopolnost. Začutiti jo mora, se je jasno zavedati. In videti v sebi, takem, kot je, Božji odgovor na svojo grešnost: njegovo ljubezen in usmiljenje.

Tako postaneš srečen. Ko sredi svojega kaosa začneš iskati Božjo ljubezen. In tako se postane svetnik. Da postaneš srečen. Kajti svetniki so srečni ljudje.

Komentarji

  1. " Ko sredi svojega kaosa začneš iskati Božjo ljubezen."

    in tole je spet edini pravi recept za vse situacije... Vaš univerzalni produkt naj bi vse zalepu, popravu, itd itd..

    stalno porivanje boga v ospredje nekako ne naredi boga res..

    ..

    in receptov za srečo je toliko, kolikor je ljudi.. in zelo velikokrat se zgodi, da ravno vi duhovniki z vtikanjem svojih nosov v sklede drugih kalite to velecenjeno srečo..


    OdgovoriIzbriši
  2. " Ne govori o iskanju trpljenja,"

    klasika. Si spremenil kritiko v komunikacijski šum. Ker si dobil kritiko "občudovanje trpljenja", si ga tlele v tem blog postu spremenil v iskanje trpljenja. Šum.. Kdo bi se pa spomnil, kaj točno je bilo kritizirano.. Nekej v zvezi s trpljenjem..

    lep trik.. in še vedno v tem postu občuduješ trpljenje, kot da je to nekaj dobrega.. Pač ni. Je samo trpljenje. Mizerija. In ta obsedenost s tem je bizarna.

    OdgovoriIzbriši
  3. http://www.telegraph.co.uk/news/science/7745868/Scientist-Craig-Venter-creates-life-for-first-time-in-laboratory-sparking-debate-about-playing-god.html

    OdgovoriIzbriši
  4. http://www.bbc.com/earth/bespoke/story/20150311-the-15-tweaks-that-made-us-human/index.html

    OdgovoriIzbriši
  5. http://www.oregonlive.com/faith/2015/11/religious_kids_are_harsher_and.html

    OdgovoriIzbriši
  6. Res zanimivo, kako se nekateri vedno znova spotikajo ob besede in potem razlagajo kaj in kako je narobe napisano. Vsaki stvari lahko daš kritiko, to je najlažje.
    Zdi se mi pa boljše, da bi namesto kritik dajali konkretne rešitve - kako bi na nekem področju Vi poskušali poiskali dobro. Menim namreč, da je to namen tega bloga. Iskati dobro, lepo v različnih situacijah je zahtevnejše. Če se Vam zdi da temu ni tako in na stvari raje gledate na ''takšne kot so'' ter je tako npr. trpljenje le trpljenje in v njem ni nič dobrega, potem tudi na ta blog tako glejte. Takšen je, v njem mi torej ni potrebno iskati slabega, niti dobrega, ga popravljati, analizirati.

    OdgovoriIzbriši
  7. " Vsaki stvari lahko daš kritiko, to je najlažje."
    pač.. kritiko lahko daš, samo ali je poštena kritika ali je samo jamranje.. Razliko spet naredijo dejstva in ugotavljanje kaj je res in kaj ni..

    " dajali konkretne rešitve "
    jst ti stalno dajem konkretno rešitev.. Jst ti stalno sugeriram, da bi mogoče začeli uporabljat razum, da bi lahko izločili idejni plevel od pravih dobrih idej. In to narediš seveda z uporabo razuma in čustva so v ozadju in niso za volanom..

    " Iskati dobro, lepo v različnih situacijah je zahtevnejše."
    problem je, ko bloger poišče nekaj lepega in vedno zraven porine svoj imaginarni produkt. boga al pa sveto pismo. In v svetem pismu so zelo zelo slabe stvari napisane notri.. Preberi si ga enkrat.. In potem umaže tiste lepe stvari s svojim privat RKC interesom.

    "trpljenje le trpljenje in v njem ni nič dobrega,"
    vi občudujete trpljenje.. to je problem. In pol ga še porivate celotni družbi v obliki razno raznih prepovedi, ki jih utemeljite z "bogu je všeč"... in dejstvo je, da nikakor ne morete vedeti, kaj naj bi bilo bogu všeč. In potem je ta celotna zadeva samo teženje ljudem in vtikanje vaših religioznih nosov v sklede drugih ljudi.. Zelo tečno, neprimerno, nezveličavno in nepravično..

    "ni potrebno iskati slabega"
    bi ti sugeriral, da so napačne stvari slabe. Če misliš, da je 2+2=5, bi te prosil, če se lahko dobiva, bova zamenjala par kovancev za en bankovc..

    dejstva so taka kot so. Ne ti, ne jst, jih ne moreva ignorirat. In ko govorimo o bogu, je dejstvo, da religije nimajo nobenih dokazov, da ta zadeva obstaja. Pa vendar je religiji uspelo, da se vi obnašate tako, kot vam kler govori. In celo dovolite kleru, da vam govori, kakšni grešniki ste vi verniki. In to kleru, ki je namerno skrival pedofile v svojih vrstah.. to dejstvo je bizarno. Vi pošteni ljudje dovolite pedofilskemu kleru, da vam rečejo, da ste vi grešniki.


    mogoče bi malce razmislili o teh zadevah. Mi neverniki smo to že naredili in rezultat je tak kot je. In mi nismo versko navezani na naš rezutat. Mi je čisto vseeno, kakšen je, samo da je res.


    OdgovoriIzbriši
  8. Sem bila prav v pričakovanju odgovora, ker me je res zanimalo katere besede boste citirali...
    Najbolj zanimivo se mi zdi, da ste me označili za vernico, kar sploh nisem. Nisem pripadnica rkc, niti nobene druge vere. Sklepam pa, da ste to presodili ker sem pisala o trpljenju kot o nečem, kar nas lahko ojača (in je tako dobro).
    Tudi ne pišem proti nikomur, le zdi se mi da so komentarji precej sovražni in sem zato napisala svoje mnenje.
    Glede Svetega pisma, nisem si ga prebrala le enkrat, strinjam se s tabo-nekatera poglavja so kritična. A vseeno kolikor spremljam, Cerkev jih ne poveličuje (kar je razumno) in zdi se mi fer da jih tudi ne skriva.

    OdgovoriIzbriši
  9. "da ste me označili za vernico,"
    ljudje, ki branijo religijo, so v veliki večini sami verniki.. al pa so ljudje, ki religije niso niti dobro pogledali in živijo mimo nje.. Mi je čisto vseeno, vernik ali ne, religija je še vedno ista s svojimi škodljivimi posledicami in z računom, ki ga plača celotna družba.. Lep primer so teli begunci pri nas.. Kdo plača, kdo je kriv?

    " trpljenju kot o nečem, kar nas lahko ojača "
    ja, lahko nas pa ojača tudi kaj drugega, brez tega.. Recimo izobrazba je veliko lažja pot do lepšega življenja. itd itd.. In to občudovanje tega trpljenja je samo čustveni mehanizem, da se zakrije laž. Primer je občudovanje jezusovega trpljenja na križu, ki sproži empatijo pri človeku, da ne gre kej preveč preverjat, kaj je res in kaj ni.. Kot kak klošar, ki fehta za denar in se naredi največjega reveža, ko je pa konec šihta, se pa usede v mercedeza in gre.. igra na čustva, da se lažje proda laž. Je navadno dramsko/gledališko orodje, ko ga uporabi religija z velikim zanosom.

    "da so komentarji precej sovražni "
    pač. resnica je ostra.. laž je prijazna, solzava in topla..

    "Cerkev jih ne poveličuje (kar je razumno) in zdi se mi fer da jih tudi ne skriva."
    civilna družba je prisilila cerkev v to stanje, da jih ne poveličuje. Ko je imela proste roke, je bilo občudovanja svetega pisma do onemoglosti.. Če ne bi bilo civilne družbe, bi imeli tukaj RKC ISIS. Ker te teksti so praktično enaki koranu.

    Fer da jih ne skriva? Jih ne skriva, ker jih ne more skrit. Cerkev ne more kar iztrgat kake strani ven iz svetega pisma. Bi se preveč videlo, da je celotna religija izum šarlatanov, in ne boga..

    in če te religija ne moti, pol ne razumeš čisto dobro religije. Mal posrfaj po netu..

    https://www.youtube.com/watch?v=65JxnUW7Wk4

    je zelo lep primer, kak nam je religija uspela prodat laž..

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j