Preskoči na glavno vsebino

Blagoslovljena

Še vedno iščem, še vedno se trudim razumeti, kaj bi to bilo – biti duhovnik. Včasih se zbegano sprašujem, ali sploh vem, zakaj sem, kar sem, in kaj je v mojem poklicu res bistveno, res pomembno. Ni lahko priti do takega odgovora. In predstavljam si, da se taka vprašanja dogajajo tudi vam.

Ampak verjamem, da je tistemu, ki dobro in iskreno išče, slejkoprej dano tudi najti odgovore na svoja vprašanja. Meni se je prvi odgovor, s katerim sem bil zadovoljen, prikazal konec prejšnjega meseca, ko sem se poslavljal iz Ajdovščine. Med mašo sem se zavedel, da bo naša zadnja stvar, ki jo bomo doživeli skupaj, blagoslov na koncu maše. In me je spreletelo: da sem vendar v župnijo prišel najprej zato, da blagoslavljam. Tudi zato, da mašujem, da pridigam, tudi da sprašujem, tudi zato, da poslušam, da molčim, tudi da trpim, predvsem pa da – tudi z vsem tem – blagoslavljam.

Da blagoslavljam. Ker je to moj poklic. Ne kot duhovnika, kot kristjana. Med vsemi možnostmi in predlogi, ki mi jih daje življenje, izbirati blagoslov. In blagoslavljati. Ker je to tudi edina možnost, da tudi sam postajam blagoslovljeni. Da postajam to, kar je postala Marija. Blagoslovljena med ženami. Ker je nosila naokrog Boga. Ker je vsakemu skozi svoje besede in dejanja podarjala Boga. Ker je blagoslavljala. In tako postajala vsa Božja.

O tem govorimo, ko govorimo o Vnebovzeti. O blagoslovljeni in blagoslavljajoči. In govorimo tudi o sebi in o ljudeh, ki jih srečujemo, in o naši morali. O vsakem trenutku življenja, o vsakem dihu, o vsakem odnosu. O vsem. In odgovornosti za vse to. O odgovornosti za to, kako živimo. O odgovornosti za mojo in njegovo večnost.

Kakšna sreča, da Marija še vedno hodi naokrog in blagoslavlja. In njen blagoslov mi je v tolažbo, da bom začel tudi sam blagoslavljati. Saj bom vendar – blagoslovljeni ...

Komentarji

  1. Pri Janezu Damaščanu
    Marija Jezusu: "Dodaj blagoslovu blagoslov s polaganjem mojih rok.”

    Potem je dvignila roke kakor vselej, blagoslovila zbrane. ...

    http://oddaje.ognjisce.si/ocetjevveri/

    Mir in dobro
    fr. Miran

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j